Sunday, March 11, 2012

Akibat tertido semasa memandu


 Saya menegur seorang rakan yang memesan secawan lagi Nescaffe setelah baru menghabiskan secawan. Saya cuba menduganya.

“Dalam satu hari berapa cawan minum nes ?” 

“Saya tidak merokok doktor. Jadi saya minum nescaffe ini untuk hilangkan rasa mengantuk”

“Teruk sangat ke rasa mengantuk?”

“Mana tak teruk, doktor. Kadangkala rasa berat je kelopak mata ini. Tak boleh buka mata langsung. Pernah sekali hampir berlaku kemalangan jalan raya kerana terlalu mengantuk. Satu ketika pula, saya tertidur bila berhenti di simpang lampu isyarat. Saya terjaga bila terdengar bunyi hon kuat dari kereta di belakang”

Kisah di atas baru sedikit. Tapi kalau terlelap sekejap semasa memandu?nah, apa akibatnya. Jom tonton video di bawah.


Untuk view yang lebih besar boleh ke sini : Luckiest Sleeping Driver Ever


1 comment: